شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

كاربرد هودهاي لامينار يا ميكروبي در آزمايشگاه چيست؟

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

كاربرد هودهاي لامينار يا ميكروبي در آزمايشگاه چيست؟

۱۷ بازديد

كاربرد هودهاي لامينار يا ميكروبي در آزمايشگاه

هودهاي لامينار يا ميكروبي هنگام كار با مواد ظريف يا خطرناك مانند سلول هاي بيولوژيكي يا مواد شيميايي ناپايدار تجهيزات ضروري هستند. انتخاب نوع مناسب  هودلامينار به محققان علمي اجازه مي دهد تا به طور ايمن و موثر در آزمايشگاه كار كنند. با ويژگي هاي هودهاي لامينار يا ميكروبي آشنا شويد تا بتوانيد تجهيزات مناسب را براي آزمايشگاه يا اتاق تميز خود انتخاب كنيد.

هود لامينار ميكروبي چيست؟

هود لامينار دستگاهي است كه هوا را در داخل يك منطقه كاري نيمه بسته به گردش در مي آورد و فيلتر مي كند تا هم كارگران و هم نمونه هايي را كه با آنها كار مي كنند در برابر آلودگي محافظت كند. هود حاوي يك فيلتر هواي ذرات با راندمان بالا (HEPA) است كه 99.7 درصد از ذرات كوچك 0.3 ميكرون را از هوا حذف مي كند. هواي فيلتر شده در اطراف دستگاه تحت فشار بالا به گردش در مي آيد تا گرد و غبار را از منطقه آزمايشي دور نگه دارد.

انواع هود لامينار ميكروبي

دو نوع اصلي از هودهاي لامينار يا ميكروبي وجود دارد: جريان افقي و جريان عمودي.

هود  لامينار يا ميكروبي افقي

هود لامينار يا ميكروبي عمودي

هودهاي لامينار يا ميكروبي عمودي گرانتر از هودهاي لامينار افقي هستند، اما هنگام كار با مواد خطرناك، مانند مواد راديواكتيو يا مواد شيميايي كه گازهاي سمي توليد مي كنند، ضروري هستند. در يك هود لامينار عمودي، فيلتر HEPA در بالاي نيمكت قرار دارد و هواي فيلتر شده را به منطقه كار مي‌برد. اين هوا از ميان شكاف‌هاي پايين و پشت كابينت جريان مي‌يابد و به فيلتر بازگردانده مي‌شود، جايي كه ذرات حذف مي‌شوند. اين نوع هود اگزوز خطر تنفس كارگران در بخارات مضر را كاهش مي دهد و به حفظ محيط ايمن آزمايشگاه براي كار كمك مي كند.

نحوه استفاده از هودهاي لامينار يا ميكروبي

هودهاي لامينار يا ميكروبي تنها در صورت استفاده صحيح از آلودگي جلوگيري مي كنند. اگر اجسام زيادي در محل كار قرار گيرند، جريان هوا را مختل مي كنند و مانع از گردش موثر هود و تميز كردن هوا مي شوند. بنابراين، بسيار مهم است كه محل كار را مرتب و عاري از بهم ريختگي نگه داريد.

اگر هودهاي لامينار يا ميكروبي كافي در آزمايشگاه خود نداريد، يا اگر هودهايي كه داريد به اندازه كافي بزرگ نيستند، قسمت هاي كاري داخل هودها ممكن است با تجهيزات علمي مانند فنجان، پيپت و فلاسك پر شود. اطمينان حاصل كنيد كه كارگران شما تمام فضاي مورد نياز براي انجام كار خود را دارند.

آموزش در محل كار نيز حياتي است. محققان و تكنسين هايي كه در آزمايشگاه شما كار مي كنند بايد نحوه عملكرد هود لامينار و نحوه استفاده صحيح از آن را بدانند. اين آموزش اوليه مي تواند از آلودگي جلوگيري كند و به انجام آزمايشات و فرآيندهاي علمي شما كمك كند.

هودهاي لامينار يا ميكروبي سفارشي

هر آزمايشگاه منحصر به فرد است، به اين معني كه هودهاي با اندازه استاندارد ممكن است به راحتي در فضاي شما قرار نگيرند. در اين مورد، هودهاي لامينار يا ميكروبي ساخته شده به صورت سفارشي مي توانند به شما اين امكان را بدهند كه بيشترين استفاده را از فضاي خود داشته باشيد.

با نور صنعت تجهيز فردوس تماس بگيريد تا در مورد نيازهاي هود اگزوز خود صحبت كنيد و بدانيد كدام محصولات براي آزمايشگاه يا اتاق تميز شما مناسب هستند. چه به هودهاي جريان افقي يا عمودي نياز داشته باشيد، چه راه حل هاي سفارشي، ما مي توانيم به شما كمك كنيم تا هودهاي لامينار يا ميكروبي مورد نياز خود را پيدا كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.