شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

تفاوت هاي هودهاي آزمايشگاهي

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

تفاوت هاي هودهاي آزمايشگاهي

۱۳ بازديد

 هودهاي آزمايشگاهي

تفاوت هاي هودهاي آزمايشگاهي

هودهاي آزمايشگاهي قطعات اساسي در عملكرد اين فضا براي حفظ كيفيت هوا هستند. تنوع هود در صنعت پاسخگوي نياز دانشمندان است. هودهاي ميكروبي ، هودهاي ايمني بيولوژيكي و هودهاي شيمي همگي يك هدف را دنبال مي كنند.

اينها دوربين هاي گردش اجباري هستند كه بسته به مشخصات و طراحي آنها سطوح مختلفي از حفاظت را ارائه مي دهند. آنها در آزمايشگاه ميكروبيولوژي باليني ضروري هستند و بر اساس سطح و نوع حفاظت طبقه بندي مي شوند. اصولاً لازم است تفاوت بين هود شيمي ، هود هاي ميكروبي لامينار، هودPCR و هودهاي ميكروبي بيولوژيكي تشخيص داده شود.

هودهاي استخراج گاز

هود شيمي يك محفظه تهويه شده است كه بخارات و بخارات حاصل از كار با محصولات شيميايي در آزمايشگاه را جذب مي كند. اگرچه يك قطعه بسيار مفيد براي مهار خطرات شيميايي است، اما هيچ گونه محافظتي در برابر خطرات بيولوژيكي ارائه نمي دهد.

هودهاي ميكروبي لامينار

هودهاي ميكروبي لامينار محفظه هايي هستند كه از يك فن براي عبور هوا از طريق فيلتر HEPA كه سطح كار را جارو مي كند استفاده مي كنند. جريان هوا مي تواند عمودي يا افقي باشد. اين هودها فقط از موادي كه داخل آن قرار مي‌گيرد محافظت مي‌كنند، اما هرگز از اپراتور محافظت نمي‌كنند، بنابراين براي كار در آزمايشگاه ميكروبيولوژي باليني توصيه نمي‌شوند. با اين حال، آنها يك ابزار كار ضروري در به اصطلاح “مناطق پاك” هستند.

هودهاي ميكروبي بيولوژيكي

هودهاي ميكروبي بيولوژيكي محفظه هاي تهويه شده اي هستند كه براي به حداقل رساندن خطر كاركنان آزمايشگاه در معرض عوامل عفوني طراحي شده اند. اين امر به ويژه با توجه به اينكه بسياري از عمليات انجام شده در آزمايشگاه شامل تشكيل ذرات معلق در هوا است، اهميت دارد. هدف اصلي اين تجهيزات فراهم كردن فضاي كاري است كه احتمال فرار يك ذره معلق در هوا به خارج از هود و در نتيجه آلوده كردن اپراتور و محيط اطراف را به حداقل برساند. علاوه بر اين، برخي از آنها از مواد مورد استفاده محافظت مي كنند.

هنگامي كه يك هودي ميكروبي بيولوژيكي توسط پرسنل آموزش ديده مناسبي كه از محدوديت‌هاي آن آگاه هستند استفاده مي‌شود، به يك وسيله نگهدارنده بسيار مؤثر براي كاهش فرار احتمالي آلودگي بيولوژيكي تبديل مي‌شود. با اين حال، مهم است كه در نظر داشته باشيد كه يك هود هرگز جايگزين يك تكنيك ميكروبيولوژيكي كافي نيست.

اين غرفه ها داراي دو سيستم هستند كه مانع از خروج آلودگي مي شوند: موانع هوا و فيلتر. موانع هوا با اجازه دادن به هوا در يك جهت و با سرعت ثابت ايجاد مي شود و يك “پرده” واقعي از هوا به نام جريان هود ميكروبي ايجاد مي شود. بنا به تعريف، جرياني بدون تلاطم است. هدف از فيلترها به دام انداختن ذرات موجود در اين جريان هوا است و معمولاً از فيلترهاي HEPA استفاده مي شود كه ذرات تا قطر 0.3 ميكرون را با راندمان 99.97 درصد در خود نگه مي دارند.

هودهاي ايمني براي PCR

ميز كار واكنش زنجيره اي پليمراز (PCR) يك ناحيه كاري بسته سه طرفه است كه فضايي را براي انجام تقويت DNA و RNA فراهم مي كند. اين غرفه‌هاي كاري كه در آزمايشگاه‌هاي زيست‌شناسي و ژنتيك استفاده مي‌شوند، از آلودگي متقاطع بين نمونه‌ها جلوگيري مي‌كنند و نور ماوراء بنفش موجود در آن‌ها منطقه را استريل مي‌كند. آنها محيطي عاري از آلودگي را فراهم مي كنند.

در نور صنعت تجهيز ما طيف عالي از هودهاي آزمايشگاهي را به شما پيشنهاد مي كنيم. به همين دليل از شما دعوت مي كنيم تا نگاهي به منوي «محصولات» بيندازيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.