شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

هود شيمي چگونه كار مي كند؟

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

هود شيمي چگونه كار مي كند؟

۱۳ بازديد

نحوه كار هود شيمي

هود شيمي محفظه اي تهويه شده است كه در آن گازها، بخارات و دود گرفته شده و از محل كار خارج مي شود. يك فن كه در بالاي ساختمان آزمايشگاه قرار دارد، هوا و آلاينده هاي موجود در هوا را از طريق مجراي متصل مي كشد و آنها را به اتمسفر تخليه مي كند.

هود معمولي كه در آزمايشگاه‌هاي دانشگاه پرينستون يافت مي‌شود به يك ارسي جلويي متحرك و يك بافل داخلي مجهز است. بسته به طراحي آن، ارسي ممكن است به صورت عمودي، افقي يا تركيبي از اين دو حركت كند و با عمل به عنوان يك مانع بين كارگر و آزمايش، محافظتي را براي كاربر هود فراهم مي كند.

شكاف‌ها و بافل‌هاي داخل هود شيمي هوا را هدايت مي‌كنند و در بسياري از هودها مي‌توان آن‌ها را تنظيم كرد تا يكنواخت‌ترين جريان را ايجاد كند. مهم است كه از مسدود شدن بافل ها توسط ذخيره سازي بيش از حد مواد يا تجهيزات جلوگيري شود، زيرا اين امر به طور قابل توجهي بر مسير لوله داخل هود و در نتيجه راندمان جذب هود تأثير مي گذارد.

قاب اريب شده اطراف صفحه هود كه ايرفويل ناميده مي شود، با حذف منحني هاي تيز براي كاهش تلاطم، امكان جريان يكنواخت هوا به داخل هود شيمي را فراهم مي كند.

حجم ثابت – جايي كه خروجي لوله يا مقدار هواي كشيده شده از داخل كاپوت ثابت است. در اين پيكربندي، هنگامي كه ارسي پايين مي‌آيد و سطح مقطع دهانه هود شيمي كاهش مي‌يابد، سرعت جريان هوا (سرعت چهره) از طريق هود به نسبت افزايش مي‌يابد. بنابراين، سرعت هوا در صفحه هود با پايين آمدن ارسي افزايش مي يابد.

حجم هواي متغير – جايي كه خروجي لوله يا مقدار هواي كشيده شده از داخل كاپوت با بالا رفتن يا پايين آمدن ارسي به منظور حفظ سرعت ثابت صورت متفاوت است. بنابراين، هنگامي كه ارسي پايين مي آيد و سطح مقطع دهانه هود شيمي كاهش مي يابد، سرعت جريان هوا (سرعت چهره) از طريق هود ثابت مي ماند و حجم كل هواي تخليه شده را كاهش مي دهد.

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس حاصل فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.