شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

چمبر هاي پايداري: آنچه شما بايد بدانيد

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

چمبر هاي پايداري: آنچه شما بايد بدانيد

۱۶ بازديد

چمبر

چمبر هاي پايداري: آنچه شما بايد بدانيد

تاييد قابليت اطمينان و دوام محصولات شما بخش مهمي از عرضه آنها به بازار است. چمبر هاي پايداري كه براي تست حالت پايدار به كار مي‌روند، ممكن است بخش مهمي از آزمايش مؤثر براي شما باشد. شما مي توانيد تعيين كنيد كه محصولات شما در شرايط مختلف حرارتي و آب و هوايي كه در طول حمل و نقل، ذخيره سازي و استفاده با آن مواجه مي شوند، چگونه عمل مي كنند و در برابر آن مقاومت مي كنند.

به داشتن يك چمبر دما و رطوبت بهينه شده براي تست پايداري كمك مي كند. در اينجا چيزي است كه بايد در مورد چمبر هاي پايدار بدانيد.

چمبر هاي پايداري يا ثبات چيست؟

همانطور كه از نام آن پيداست، چمبر هاي پايداري، شرايط دما و رطوبت مشخص و ثابت را در يك محيط كنترل شده حفظ مي كنند.

چه براي داروها، لوازم آرايشي، منسوجات، مواد غذايي و آشاميدني، يا الكترونيك، تست پايداري (همچنين به عنوان تست حالت پايدار شناخته مي‌شود) يكي از فرآيندهايي است كه شركت‌ها براي تعيين ميزان ايمني و عملكرد محصولاتشان در قفسه نگهداري مي‌كنند. يا در شرايط محيطي خاص

به ندرت صنعتي وجود دارد كه به چمبر هاي ثبات نياز نداشته باشد. در حالي كه بر ارزيابي دوام محصولات متمركز است، تست پايداري نيز براي ارزيابي بسته بندي همراه استفاده مي شود.

اين محصولات دست و محيط را در سراسر زنجيره نگهداري تغيير مي دهند. آنها بايد در طول حمل و نقل، ذخيره سازي و استفاده مورد نظر ايمن و محافظت شوند.

تست پايداري چگونه كار مي كند؟

چمبر‌هاي پايداري براي تقليد از شرايط در يك فضاي كاري كنترل‌شده به تركيبي از كاربردهاي گرما و سرمايش و آب متكي هستند. گرما به يك منبع آب اعمال مي شود كه معمولاً در يك ظرف متصل به محفظه ذخيره مي شود و باعث مي شود بخار تبديل شود و سپس به فضاي كاري بسته پمپ مي شود. چمبر هاي فقط دما از اين مرحله مرطوب كننده عبور مي كنند.

هواي گرم و بخار با سرعت ثابتي به داخل محفظه وارد مي شود. بسته به سطح عملكرد محفظه، با توجه به قدرت كمپرسور آن، ممكن است مدتي طول بكشد تا دما به سطوح لازم براي يك آزمايش مشخص برسد.

اين سطوح براي مدت زمان طولاني حفظ مي شوند تا ارزيابي شود كه يك محصول (دستگاه در حال آزمايش) تا چه اندازه در برابر شرايط شبيه سازي شده اي كه احتمالاً پس از انتقال به بازار يا ذخيره سازي در جايي با آن مواجه مي شود، مقاومت مي كند.

چمبر هاي پايداري علاوه بر گرمايش داراي ويژگي خنك كنندگي براي تقليد از محيط هاي سردتر هستند. اين شرايط تست با دميدن هواي سرد به داخل محيط كار توسط يك فن حاصل مي شود.

ويژگي هاي بهترين چمبر هاي دما و رطوبت براي تست پايداري

زمان مي برد تا برندها در بين مصرف كنندگان يا شركا شهرت قوي داشته باشند. اگر محصولي مطابق انتظار عمل نكند، اين شهرت مي تواند يك شبه كاهش يابد. اگر محصول آنها مصرف كنندگان را در معرض خطر يا خطر جدي قرار دهد، اين مي تواند به يك مسئوليت بزرگ براي يك شركت تبديل شود.

تست پايداري يكي از راه هاي جلوگيري از چنين اتفاقاتي است. همانطور كه به دنبال بهترين محفظه پايداري هستيد، در اينجا ويژگي هايي وجود دارد كه مي توانيد انتظار داشته باشيد.

  • قابليت اطمينان دما به خوبي تنظيم شده در هسته آزمايش حالت پايدار قرار دارد. اگر نمي‌توانيد مطمئن باشيد كه رطوبت و دما از طريق آزمايش ماندگاري يا دوام ثابت مي‌مانند، در اين صورت زمان ارزشمندي را تلف مي‌كنيد. محفظه‌هاي موثر بايد داراي سيستم‌هاي گرمايشي مجهز به گرمكن‌هاي نيكروم با هسته سراميكي باز باشند كه كنترل دما را در محدوده ± ۰.۵ درجه سانتي‌گراد حفظ كند.
  • محدوده دماي داخل محفظه بايد شرايط آزمايش را بين -20 درجه سانتيگراد تا 94 درجه سانتيگراد (4- درجه فارنهايت تا 201 درجه فارنهايت) داشته باشد.
  • قابليت رطوبت بايد بين 20% تا 95% RH (رطوبت نسبي) باشد. برخي از چمبر ها داراي ويژگي هاي اختياري هستند، مانند سنسور رطوبت بالا، كه محدوده رطوبت شما را تا 98٪ RH افزايش مي دهد. از طرف ديگر، مي‌توان يك خشك‌كن هواي خشك‌كننده نصب كرد تا به محفظه شما كمك كند تا رطوبت را به حداقل 5% RH برساند.
  • سيستم خنك كننده در يك چمبر پايداري معمولاً از يك سيستم تبريد تك مرحله اي، فشرده، مكانيكي و مستقل تشكيل شده است.
  • يكي از جديدترين به روز رساني هاي نوآورانه براي اتاق هاي آزمايش، نظارت از راه دور است. تست پايداري به ساعت‌هاي زيادي نياز دارد تا يك محصول يا DUT خيسانده شود، كه اگر نياز به نظارت شخصي داشته باشيد مي‌تواند زمان‌بر باشد. روش ديگر، فناوري نظارت از راه دور، مانند AESONE CONNECT، مهندسان را قادر مي‌سازد تا از آزمايشگاه فاصله بگيرند و همچنان شرايط آزمايش را پيگيري كنند. حتي مي تواند به محض تشخيص خطا، آزمايش ها را متوقف كند.

ملاحظات بيشتر هنگام خريد چمبر پايداري

هنگام خريد چمبر دما و رطوبت براي تست حالت پايدار، فقط چند نكته ديگر وجود دارد كه بايد در نظر داشته باشيد.

اندازه واقعا مهم است. اگر چندين محصول را به طور همزمان يا يك محصول بزرگ را آزمايش مي كنيد، آن چيزي است كه در يك چمبر نياز داريد.

نكته ديگر، نوع آزمايشي است كه پيش‌بيني مي‌كنيد انجام دهيد. به عنوان مثال، اگر علاوه بر چرخه دما (يا يك آزمايش تكراري) نياز به آزمايش پايداري داريد، بهتر است در چمبري با اجزاي قدرت سرمايه گذاري كنيد تا شرايط را سريع تغيير دهيد.

با اين حال، اگر فقط آزمايش پايداري را انجام مي دهيد، يك چمبر حالت پايدار عالي است. اين به اين دليل است كه شما شرايط را ايجاد مي كنيد و آنها را حفظ مي كنيد. اگر چنين است، سري LH از سيستم هاي زيست محيطي مرتبط (AES) ممكن است يك گزينه عالي باشد.

تست پايداري نياز به صبر دارد زيرا رسيدن به شرايط تعيين شده زمان مي برد. و ماهيت DUT مهم است – اگر گرما بدهد، محفظه اي با كمپرسور كوچكتر بايد سخت تر كار كند تا آن را به درستي تنظيم كند.

به همين دليل مهم است كه با سازنده خود در مورد نيازهاي خاص خود صحبت كنيد. آيا نمونه شما در حين آزمايش بار زنده (گرما) مي دهد؟ آيا آزمايش شما به زمان هاي خيز/ رمپ سريع نياز دارد؟ حداكثر وزني كه بايد در داخل چمبر آزمايش شود چقدر است؟ اندازه و مقدار دستگاه مورد آزمايش چقدر است؟ آيا در تلاش براي رسيدن به استاندارد خاصي هستيد؟

در نهايت، بهترين چمبر دما و رطوبت براي شما با استانداردهاي آزمايش خاص شما مطابقت دارد كه بسته به ماهيت محصول شما متفاوت است.

عوامل زيادي در انتخاب چمبر پايداري مناسب دخيل هستند، اما اين بايد چارچوب خوبي به شما بدهد. يك توليد كننده معتبر به شما كمك مي كند تا از شرايط خاص خود عبور كنيد و به شما اين اطمينان را مي دهد كه محصولات شما براي مدت زمان و شرايط در نظر گرفته شده ايمن و كارآمد براي مصرف كنندگان باقي مي مانند.

شركت نور صنعت تجهيز فردوس مشتاق است به شما كمك كند تا چمبر پايداري دما و رطوبت را شناسايي كنيد كه نيازهاي خاص شما را برآورده مي كند. جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.