شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

كاربرد اتاق تست دما و رطوبت در آزمايشگاه چيست؟

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

كاربرد اتاق تست دما و رطوبت در آزمايشگاه چيست؟

۱۵ بازديد

چمبر تست دما و رطوبت

كاربردهاي اتاق تست محيطي دما و رطوبت

چمبر تست دما و رطوبت يك ابزار آزمايشگاهي است كه براي شبيه سازي و كنترل شرايط دما و رطوبت به منظور آزمايش عملكرد و دوام مواد، محصولات و اجزاء مورد استفاده قرار مي گيرد. اين اتاقك ها براي ارائه يك محيط كنترل شده و قابل تكرار براي آزمايش طراحي شده اند و در صنايع مختلفي از جمله:

  • هوافضا
  • خودروسازي
  • الكترونيك
  • تجهيزات پزشكي
  • صنايع رنگ و رزين
  • صنايع چسب و مواد شيميايي
  • صنايع سيمان

استفاده مي شوند.

چمبر تست دما و رطوبت

چمبر تست دما و رطوبت براي چه مواردي استفاده مي شوند؟

اتاق‌هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت در اندازه‌ها و پيكربندي‌هاي مختلفي براي پاسخگويي به نيازهاي آزمايشي خاص صنايع و كاربردهاي مختلف وجود دارند. آنها را مي توان براي آزمايش اثرات دما و رطوبت بر روي مواد، محصولات و اجزا با قرار دادن آنها در معرض طيف وسيعي از شرايط دما و رطوبت، از جمله درجه حرارت بالا و پايين، تغييرات سريع دما، و سطوح رطوبت بالا استفاده كرد.

 

اتاق هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت از چه چيزي تشكيل شده است؟

 

محفظه هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت معمولا داراي حجم محفظه اي از چند فوت مكعب تا چند صد فوت مكعب هستند و مجهز به سيستم هاي كنترل دما و رطوبت هستند كه به كاربر امكان تنظيم و حفظ سطوح دقيق دما و رطوبت را مي دهد. برخي از محفظه ها همچنين توانايي شبيه سازي چرخه دما و رطوبت را دارند كه شامل تكرار يك سري تغييرات دما و رطوبت در يك بازه زماني مشخص است.

 

علاوه بر كنترل دما و رطوبت، بسياري از محفظه هاي تست محيطي]lfv  داراي ويژگي هايي مانند:

  • كنترل جريان هوا
  • نور uv
  • قابليت شبيه سازي ساير شرايط محيطي مانند ارتفاع، لرزش و شوك

نيز هستند. به طور كلي، اتاق‌هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت ابزاري ضروري براي آزمايش عملكرد و دوام مواد، محصولات و اجزاي سازنده تحت طيف وسيعي از شرايط دما و رطوبت هستند.

 

كاربردهاي چمبر تست دما و رطوبت

اتاق‌هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت در صنايع مختلف براي آزمايش عملكرد و دوام مواد، محصولات و اجزاء تحت شرايط دما و رطوبت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در اينجا چند نمونه از نحوه استفاده از اين اتاقك ها در صنايع مختلف آورده شده است:

صنعت پلاستيك :

مي توان از آن براي آزمايش اثرات دما و رطوبت بر روي مواد و محصولات پلاستيكي استفاده كرد. به عنوان مثال، مي توان از آنها براي ارزيابي پايداري ابعادي و استحكام اجزاي پلاستيكي در شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد.

 

صنعت الكترونيك :

مي توان از آن براي آزمايش عملكرد و قابليت اطمينان قطعات و دستگاه هاي الكترونيكي تحت شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد. به عنوان مثال، مي توان از آنها براي آزمايش تأثير دما و رطوبت بر عملكرد و قابليت اطمينان بردهاي مدار و ساير قطعات الكترونيكي استفاده كرد.

 

صنعت داروسازي :

در صنعت داروسازي مي توان از آن براي تست پايداري و ماندگاري محصولات دارويي در شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد. مي توان از آنها براي شبيه سازي شرايط نگهداري و حمل و نقل محصولات دارويي براي اطمينان از كيفيت و اثربخشي آنها استفاده كرد.

صنعت تلفن همراه :

مي توان از آن در صنعت تلفن همراه براي آزمايش عملكرد و دوام تلفن هاي همراه و ساير دستگاه هاي الكترونيكي تحت شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد. مي توان از آنها براي ارزيابي تأثير دما و رطوبت بر عملكرد و قابليت اطمينان تلفن هاي همراه و همچنين مقاومت آنها در برابر خوردگي و ساير عوامل محيطي استفاده كرد.

 

صنعت هوانوردي :

در صنعت هوانوردي مي توان از آن براي آزمايش عملكرد و قابليت اطمينان اجزا و سيستم هاي هوانوردي تحت شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد. آنها را مي توان براي شبيه سازي شرايط دما و رطوبتي كه هواپيما در حين پرواز با آن مواجه مي شود و همچنين در حين نگهداري استفاده كرد.

 

صنعت خودرو :

مي توان از آن در صنعت خودرو براي آزمايش عملكرد و دوام اجزا و سيستم هاي خودرو در شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده كرد. آنها مي توانند براي ارزيابي تأثير دما و رطوبت بر عملكرد و قابليت اطمينان اجزاي خودرو، مانند موتورها و سيستم هاي انتقال استفاده شوند.

 

صنعت ابزار پزشكي :

در صنعت ابزار پزشكي، اتاق‌هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت براي آزمايش عملكرد و قابليت اطمينان ابزار و دستگاه‌هاي پزشكي در شرايط دما و رطوبت مختلف استفاده مي‌شود. آنها را مي توان براي شبيه سازي شرايط دما و رطوبتي كه ابزار پزشكي در حين نگهداري و استفاده و همچنين در حين حمل و نقل با آن مواجه مي شود، استفاده كرد.

 

اينها نمونه‌هايي از روش‌هاي متعدد استفاده از اتاق‌هاي آزمايش محيطي دما و رطوبت در صنايع مختلف است. آنها ابزار ارزشمندي براي آزمايش عملكرد و دوام مواد، محصولات و اجزاء تحت طيف وسيعي از شرايط دما و رطوبت هستند.

 

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.