جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

انواع آزمون هايي كه مي توان با اتاق چمبر انجام داد كدامند؟

توليد كننده انواع تجهيزات آزمايشگاهي و كشاورزي

انواع آزمون هايي كه مي توان با اتاق چمبر انجام داد كدامند؟

۱۹ بازديد

اتاق چمبر

اتاق چمبر براي چه نوع آزمون هايي كاربرد دارد؟

در مرحله تحقيق و توسعه (تحقيق و توسعه) محصول، نمونه‌هاي اوليه يك محصول  در اتاق چمبر تحت آزمايش‌هايي قرار مي‌گيرند تا قابليت اطمينان، دوام، مقاومت در برابر شرايط مختلف اقليمي و محيطي و رفتار آن در طول استفاده عادي مشخص شود. هر گونه خرابي در اين مرحله باعث مي شود تا مهندسان عيوب محصول را بررسي كرده و نسبت به رفع مشكل اقدام كنند.

نوع و تعداد تست ها بسته به صنعت متفاوت است. به عنوان مثال، برخي از بخش‌هاي صنعت خودرو ممكن است بر دوام رنگ تأكيد كنند، در حالي كه بخش‌هاي ديگر استرس را آزمايش مي‌كنند و تحليل ساختاري را انجام مي‌دهند. آزمايش در صنعت مدرن ضروري شده است. در زير ليستي از اشكال رايج آزمايش آورده شده است.

آزمايش در صنعت مدرن ضروري شده است. در زير ليستي از اشكال رايج آزمايش آورده شده است.

انواع آزمون ها:

  • تست دما:

رايج ترين تست با اتاق چمبر استرس محصول است زيرا نوسانات دما باعث انبساط يا انقباض محصول مي شود. نوع محصول مورد آزمايش ميزان تغييرات دما را تعيين مي كند. دما مي تواند از -112 درجه فارنهايت تا 482 درجه فارنهايت (80- درجه سانتيگراد تا +250 درجه سانتيگراد) متغير باشد.

  • تست رطوبت:

دومين شكل رايج تست رطوبت محيطي است كه مي‌تواند بر عملكرد داخلي يك محصول تأثير بگذارد. رطوبت يا نشت مي تواند منجر به اكسيداسيون و خوردگي شود.

  • تست سن تسريع شده:

از مجموعه اي از شرايط جوي براي تسريع روند پيري استفاده مي كند تا مشخص كند محصول چقدر دوام خواهد داشت. عمدتاً با محصولات جديدي كه روند پيري طبيعي را طي نكرده اند استفاده مي شود. طيف كامل آزمايش ها از دما و رطوبت گرفته تا لرزش و لرزش استفاده مي شود. نمودار زير نموداري از روند پيري شار نوري يك چراغ LED است.

تست سن با اتاق چمبر

  • Agree Testing تست:

دما و رطوبت را با تست ارتعاش تركيب مي كند. تغييرات دمايي سريع با رطوبت متغير ايجاد مي كند. تست ارتعاش واكنش محصول را هنگام حمل يا جابجايي اندازه گيري مي كند.

  • تست شوك حرارتي:

آزمايشي است كه قابليت اطمينان يك محصول را در طول تغييرات سريع دما، كه شديدتر از محدوده مورد انتظار يك محصول است، تأييد مي كند. براي تعيين ترك خوردگي و استحكام مواد چسبنده استفاده مي شود.

  • تست ارتفاع:

سازگاري و قابليت اطمينان يك نمونه را تحت فشار كم، دماي بالا و ارتفاع بالا در حالي كه پارامترهاي عملكرد الكتريكي را اندازه‌گيري مي‌كند، آزمايش مي‌كند. اين اتاق‌هاي آزمايش وسايل نقليه، رايانه‌ها و قطعات الكترونيكي را براي شرايط كوهستاني بالا و همچنين بسته‌بندي براي حمل و نقل هوايي آزمايش مي‌كنند.

  • تست باران:

شرايط خيساندن و باراني را شبيه سازي مي كند. آنها از محفظه هاي ضد آب براي آزمايش اسپري آب استفاده مي كنند و داراي سيستم هاي گردش خون مستقل هستند. تزريق آب توسط نازل هاي داراي دبي سنج براي تنظيم آب مصرفي انجام مي شود.

  • لرزش‌هاي الكتروديناميكي يا سيستم‌هاي لرزاننده:

شوك، لرزش و غربالگري استرس را براي تجزيه و تحليل خرابي بردهاي PCB الكتريكي، تراشه‌هاي تلفن همراه، تجهيزات هوافضا، هواپيماهاي نظامي، قطعات خودرو، تانك‌ها و سلاح‌ها و تجهيزات سنگين انجام مي‌دهند.

  • آزمايشات آزمايش تشعشع الكترومغناطيسي:

براي جريان امواج الكترومغناطيسي از يك محصول، توسط چندين كشور مورد نياز است و بايد به طور مكرر در مدل هاي توليدي انجام شود.

  • تست خوردگي چرخه اي:

فرآيند خوردگي را در شرايط آزمايشگاهي تسريع مي كند و به طور گسترده در صنعت خودرو استفاده مي شود. مواد ممكن است غوطه ور شوند، خشك شوند يا اسپري شوند. اين آزمايش پيچيده است و شامل چندين فرآيند قرار گرفتن در معرض است.

  • تست نمك پاشي:

يكي ديگر از تست هاي خوردگي تسريع شده است كه نمونه را در معرض يك نمك پاششي يا مه نمك قرار مي دهد. محفظه آزمايش نمونه را در معرض استفاده مداوم و غيرمستقيم مه يا اسپري قرار مي دهد.

  •  Climactic Testing:

آزمايشي است كه يك تنظيم كنترل شده براي انواع شرايط آب و هوايي براي تعيين قابليت اطمينان و طول عمر يك محصول ايجاد مي كند. آزمايش آب و هوا شامل بسياري از اشكال ديگر آزمايش مانند دما، رطوبت، خوردگي و شن و غبار است.

  • تست شن و غبار:

نوعي آزمايش است كه ماسه، گرد و غبار و ساير آلاينده‌هاي احتمالي را با سرعت بالا در محفظه آزمايش به گردش در مي‌آورد. تعداد ذرات و سرعت مطابق با مشخصات از پيش تعيين شده براي مواد آزمايش شده تنظيم مي شود.

  • آزمايش خلاء:

عمدتاً بر روي تجهيزات مورد استفاده در فضاي بيروني يا فرآيندهايي انجام مي شود كه شامل خشك كردن خلاء يا پوشش است.

  • آزمايش سيتوژنتيك:

براي تست هاي خشك كردن لام براي ايجاد نمونه هاي سلولي درجا و غير درجا طراحي شده است. براي بهترين نتايج، كنترل دما و رطوبت بايد شرايط محيطي را براي گسترش كروموزوم تكرار كند. نتايج تجزيه و تحليل كروموزوم تا حد زيادي به شرايطي بستگي دارد كه در آن تبخير متيل استات يا تثبيت كننده هاي اتيل استات اتفاق مي افتد.

  • تست پايداري:

نوعي آزمايش است كه براي ارائه شواهدي در مورد چگونگي تغيير كيفيت دارو در طول زمان تحت تأثير عوامل مختلف محيطي و جوي طراحي شده است. رايج ترين عوامل دما، رطوبت و نور هستند. نتايج آزمايش، توصيه هايي را براي شرايط نگهداري، زمان آزمايش مجدد و ماندگاري بيان مي كند. دستورالعمل هاي آزمايش در Q1A(R2) اداره داروي فدرال (FDA) با عنوان “تست پايداري مواد و محصولات دارويي جديد” مشخص شده است. به غير از تست پايداري نور، ساير تست‌هاي پايداري دارو شامل تسريع، متوسط، انجماد و ذوب، نگهداري حجيم و دوره پس از باز شدن (PAO) است. يكي از الزامات ديگر FDA تاريخ انقضا است كه بايد توسط تست پايداري بلادرنگ (RT) پشتيباني شود.

  • Excursion Testing:

يك آزمايش محصول دارويي حساس به دما است كه در آن محصول در معرض دماي خارج از محدوده نرمال ارائه شده براي حمل و نقل و نگهداري قرار مي گيرد. دشواري سفرها اين است كه مي توانند در هر زمان اتفاق بيفتند، به اين معني كه حمل و نقل آسيب پذيرترين زمان براي توزيع دارو است. دشواري تست گشت و گذار در اين است كه هيچ وسيله ممكني براي پيش بيني اينكه چه شرايطي يك سفر را ايجاد مي كند وجود ندارد. بلايا، تغييرات آب و هوا، و برخورد نادرست همگي مي توانند به گشت و گذار منجر شوند. بهترين آزمايش‌ها با تنظيم اساسي و اصلاح شرايط ذخيره‌سازي احتمالي به عنوان بخشي از آزمايش پايداري، سرعت تخريب شيميايي يا ساير تغييرات احتمالي را افزايش مي‌دهند.

  • غربالگري استرس يا غربالگري استرس محيطي (ESS):

همه محصولات بايد عملكرد بالا را در طول چرخه سودمندي خود حفظ كنند و پارامترهاي عملكرد اصلي خود را حفظ كنند. در آزمايش ESS، محصولات در معرض آزمايش‌هاي حرارتي قرار مي‌گيرند تا عيوب پنهان، خطاهاي توليد يا مرگ و مير نوزادان محصول را در معرض خطر قرار دهند. اين فرآيندي است كه در بالادست توليد براي اصلاح مشكلات و بهبود كيفيت محصول تكميل مي شود.

 

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره 09924040145 تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.